حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید وحید حاج آقاسی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1211360
نام پدر: غلامحسن
نام مادر: زهرا
تاریخ ولادت: 1344/10/15
تاریخ شهادت: 1362/12/07
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: جزیره مجنون جنوبی
استان محل شهادت: بصره عراق
عملیات:خیبر
نحوه شهادت: –
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: جوشکار
تحصیلات: راهنمایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 1592

شهید وحید حاج آغاسی فرزند غلامحسین 15 دی ماه سال 1344 در خانواده ای سخت کوش در شهر اقبالیه چشم به عالم هستی گشود و خانواده را به برکت وجودش غرق شادمانی نمود. پدرش غلامحسن، قهوه‌خانه‌دار بود و مادرش زهرا نام داشت.

وی در میان خانواده ای کودکی اش را پشت سر گذاشت که همگی متدین و مومن بودند پس از طی طفولیت برای فراگیری علم به مدرسه رفت (دبستان رضوی- اقبالیه) و تا کلاس اول راهنمایی(شمس – قزوین) درس خواند پس از آن جهت کمک به هزینه زندگی خانواده ی پدی به کار آهنگری و جوشکاری مشغول شد .

او که جوانی متعهد و مومن به اسلام و انقلاب بود با شروع تجاوز ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به میهن مقدس و محبوب اسلامی بلافاصله به عضویت بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین درآمد . و از سوی همین نهاد در جبهه حضور یافت . وی اعتقاد داشت و همیشه میگفت در سنگر اسلام و در صحنه پیکار افتخار و در بستر راحتی برای من ننگ است وی کمترین و کوچکترین دلبستگی به خوشی ها و خواهش های این دنیای پست و بی ریشه نداشت یگان خدمتی شهید وحید حاج آغاسی 21 حمزه سیدالشهداء(ع) بود و شانزدهم آذر ماه سال 62 از سوی این یگان به منطقه عملیاتی جزایر مجنون اعزام گردید سرانجام هفتم اسفند ماه سال 1362 در همین منطقه به خون غلطید و به شهادت رسید و به حریم سبز بقا و بهروزی پر کشید و پیکر پاکش مفقودالاثر گردید عاقبت با تلاش گروه تجسس روز 19/11/1375 پیکر پاک او جز مشتی استخوان از آن باقی نمانده بود کشف گردید و در مزار شهدای اقبالیه به خاک سپرده شد.