حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید موسی حاج آقاسی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1211347
نام پدر: ابولقاسم
نام مادر: گوهر/ربابه
تاریخ ولادت: 1337/05/07
تاریخ شهادت: 1360/11/22
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: تنگه چزابه
استان محل شهادت: خوزستان
عملیات:-
نحوه شهادت: اصابت ترکش مواد منفجره به ناحیه سینه
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: علوم اجتماعی
تحصیلات: دیپلم
مزار شهید: شهر قزوین
شماره شناسنامه: 1359

شهید موسی حاج آغاسی در هفتم مرداد 1337 در شهر اقبالیه متولد شد. پدرش ابوالقاسم و مادرش گوهر نام داشت.  خانواده اش کشاورز بودند. دوران طفولیت را در میان خانواده به سر برد، سپس تا پایان دوره متوسطه در رشته اجتماعی به تحصیل ادامه داد.به اتفاق خانواده به قزوین هجرت نموده و موفق به اخذ دیپلم گردید.

با شروع انقلاب شکوهمند اسلامی در کلیه مراسمات انقلابی شرکت داشت، سپس به عنوان کارگر در چاپخانه مشغول به کار گردید و بعد در سال 1360 ازدواج نمود. با آغاز جنگ تحمیلی و دعوت دولت از متولدین 37 جهت خدمت سربازی فورا خود را به پادگان معرفی و پس از دیدن دوره آموزش نظامی در یگان لشکر 16 زرهی قزوین مشغول به انجام وظیفه گردید و از سوی همین یگان با عنوان سرباز به مناطق عملیاتی بستان رهسپار گردید. مدتی از نبردش با رژیم بعث نگذشته بود که در تاریخ 24/11/1360 در تنگه چزابه بر اثر اصابت ترکش مواد منفجره به ناحیه سینه شهید در راه اسلام گشت. مزار او در گلزار شهدای شهر قزوین واقع شده است.

در هشت سالی که در میان دریایی از خون سپری گردید، جوانمردان این سرزمین خدایی که دل بر عشق نهاده بودند هرگز شمشیر در غلاف ننهادند، هرگز ترک میدان نکردند، هرگز در برابر تیغ های برآشفته، سرتعظیم فرود نیاوردند، هرگز بی وضو سلاح بر دست نگرفتند، هرگز بی نماز به استقبال شهادت نرفتند، هرگز بی تکبیر بر دشمن نشوریدند، هرگز بی شهادت با مرگ دست ندادند، هرگز از ایثار خون دریغ نکردند، هرگز پرواز را فراموش نکردند، هرگز با لاله ها نامهربان نبودند.