حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید محرم منفرد

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1728588
نام پدر: قاسم علی – فوت شده
نام مادر: یمن – فوت شده
تاریخ ولادت: 1339/11/25
تاریخ شهادت: 1366/12/16
محل تولد: تهران
محل شهادت: سقز
استان محل شهادت: کردستان
عملیات:-
نحوه شهادت: حملات هوایی
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: سرباز
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: خدابنده زنجان
شماره شناسنامه: 1829

شهید محرم علی منفرد، در تهران چشم به جهان گشود.خانواده او در اصل ترک و اهل نور اباد شهرستان قیدار (خدابنده) استان زنجان بود.وی ایام کودکی را در سایه سار نخل مهر و محبت پدر و مادر و در کنار دیگر اعضای خانواده پشت سر گذاشت.

پیش از انکه ایام کودکی را به پایان برد،همراه خانواده از تهران به اقبالیه(اسلام اباد سابق) کوچ کرد. شهید محرم منفرد تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و پس از آن به کار و کارگری روی آورد.

شهید محرم منفرد روز15خرداد ماه سال 1359ازدواج کرد که حاصل ان یک پسر و دو دختر میباشد.با شروع جنگ تحمیلی و یورش سر سپردگان غرب،به سربازی فرا خوانده شد و در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت گردید پس از فراگیری اموزش های نظامی در ارتش،به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد.اخرین محل ماموریت این شهید بزرگوار،جبهه شمال غرب کشور بود.این سرباز سرافراز روز شانزدهم اسفند ماه سال1366 در اثر بمبارن هوایی دشمن در خون گرم خود غلتید و به شهادت رسید و با بالهای سرخ و خونبن پرواز،به عالم نور و رستگاری پر کشید. پیکر پاک این پرستوی خونین پر و بال را، در زادگاه پذری اش روستای نور آباد شهرستان قیدار(خدابنده) استان زنجان، به خاک سپردند.