حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید محرمعلی نوروزی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1798444
نام پدر: محمد حسین – فوت شده
نام مادر: معصومه نوروزی- فوت شده
تاریخ ولادت: 1337/09/03
تاریخ شهادت: 1364/11/27
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: اروند کنار
استان محل شهادت: خوزستان
عملیات:ولفجر8
نحوه شهادت: ترکش خمپاره به سر و صورت
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: کارگر
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: –

شهید محرم علی نوروزی، در شهر اقبالیه پای به اقلیم وجود نهاد. وی پس از رشد و نمو، در دامان مهربان خانواده و طی طفولیت، به مدرسه رفت و مقطع ابتدایی تحصیل را پشت سرگذاشت.پس از اتمام سربازی در کارخانه فرنخ- واحد آتش نشانی، مشغول کار گردید. با شروع شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، وشکل گیری مبارزات بی امان و خستگی نا پذیر ملت غیور و قهرمان ایران، فعالانه در تظاهرات و راهپیمایی های بزرگ، علیه حکومت پهلوی، شرکت می نمود.پس از پیروزی انقلاب اسلامی  15 / اسفند /1359 ازدواج نمود وتشکیل خانوده داد که حاصل این پیوند سبز اما زود گذر یک فرزند پسر و یک دختر بود.

با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز بی امان رژیم خونخوار عراق به خاک پاک میهن، شهید نوروزی از طرف محل کارش ، کارخانه فرنخ شهرستان قزوین، به عضویت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین در آمد و راهی جبهه های جنگ حق علیه باطل گردید و در چندین عملیات شرکت  نمود. سرانجام در منطقهً عملیاتی اروند روند ، عملیات والفجر 8 در اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر و صورت ، مدال پر افتخار شهادت به گردن آویخت. پیکر پاک این شهید پر افتخار را در گلزار شهدای شهر اقبالیه به خاک سپردند.