حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید عبدالله ایمانی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1090233
نام پدر: دده کش – فوت شده
نام مادر: زینب صفری
تاریخ ولادت: 1345/01/10
تاریخ شهادت: 1366/12/02
محل تولد: دریندق میانه آذربایجان شرقی
محل شهادت: ماووت
استان محل شهادت: سلیمانیه عراق
عملیات:نصر
نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: کارگر
تحصیلات: راهنمایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 567

شهید عبداله ایمانی در روستای دریندرق- شهرستان میانه- استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد . هنوز کودکی خردسال بود که دست آهنین و بی آیین مرگ قامت رنجورپدر را درهم شکست و دریچه های زندگی را به روی او بست . پس از آن شهید عبداله با کوله بار یتیمی و دلتنگی ادامه داد .

مدتی پس از مرگ پدر، به اتفاق مادر، و دیگراعضای خانواده ، به شهراقبالیه مهاجرت نمود و زندگی تازه ای را در آن جا آغازکرد . تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی ادامه داد و پس ازآن ، جهت کمک به خانواده و تامین هزینه و مایحتاج آن ، مشغول کارگری شد . سال 1365 ، به خدمت سربازی فرا خوانده شد و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین مشغول خدمت گردید . وی پس ازفراگیری آموزش های رزمی و نظامی ، به مناظق عملیاتی غرب کشور ، به منطقه ماوت عراق اعزام شد و پس از مبارزه با صدامیان کافر سرانجام در حالی که حدود یک سال از خدمتش سپری شده بود ، در شهرک ماوت عراق ، در اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید . پیکر پاک این شهید بزرگوار را ، در گلزار شهدای اقبالیه به خاک سپردند . شهید عبداله ایمانی به خون غلتید و به حریم بقاء بهروزی پرکشید و شاهد جاودان آرامش را ، در کنار پدر در آغوش کشید .

3 برادر و 1 خواهر دارد