حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید صفت الله صادقی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1457260
نام پدر: فتح الله
نام مادر: فاطمه بیگدلی
تاریخ ولادت: 1348/01/03
تاریخ شهادت: 1363/04/14
محل تولد: آغوزلو خدابنده
محل شهادت: بانه
استان محل شهادت: کردستان
عملیات:-
نحوه شهادت: درگیری مسلحانه
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: –
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 920

شهید صفت اله صادقی، فرزند فتح اله یکم دی ماه سال یکهزار و سیصد و چهل و هشت، در روستای آغوزلو شهرستان قیدار استان زنجان، در خانواده ای متقی و زحمتکش دیده به جهان گشود.

دوران پر افت و خیز دوران کودکی را در آغوش گرم و پرمهر خانواده سپری نمود و پس از طی طفولیت به دبستان رفت تا مراحل مختلف تحصیلی را پشت سر بگذارد. اما پس ار آنکه کلاس پنجم ابتدایی را تمام کرد در دو جبهه کار و پیکار، پشتکار و تونایی خود را آزمود و دریچه ای به روی دنیای مردانگی گشود.

از همان آغازین زندگی، انسانی به غایت مهربان و با عاطفه بود و توان تحمل دیدن غم و اندوه اطرافیان را نداشت. وقتی می گریست او صمیمانه و از سر دلسوزی به دلدار ی او بر می خاست و غمگسار او می شد.

با شروع جنگ خانمان سوز و بنیان کن تحمیلی رژیم و جنگ طلب عراق عله ایران، صفت اله صادقی، با آن که جوان نو رسته ای بود و سن و سالی نداشت، به جرگه بسیجیان پیوست و لباس بسیجی پوشید. روز چهارم بهمن ماه سال هزار و سیصد و شست و یک وارد شپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قزوین گردید و پس از فراگیریدوره ها مختلف رزمی ونظامی، از سوی بسیج سپاه پاسداران به مناطق جنگی نور و ظلمت اعزام شد. آخرین محل  ماًموریت این غنچه نا شکفتهف منطقه عملیاتی غرب کشور، در بانه کردستان بود. و سرانجام روز چهاردهم تیر ماه سال یکهزار و سیصد و شست و سه، در سن هفده سالگی، در اثر صابت تیر مستقیم دشمن تجاوزپیشه بی ریشه، به جمع پرستوهای خونین بال پیوست و از   دام زندگی فانی رست. پیکر مطهر این شهید سعید را در دبستان شهای اسلام آباد به خاک سپردند.