حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید رضا حاجی وهابی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1212846
نام پدر: حیدر-فوت شده
نام مادر: ثریا-فوت شده
تاریخ ولادت: 1345/08/05
تاریخ شهادت: 1363/12/24
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: جزیره مجنون
استان محل شهادت: بصره
عملیات:بدر- هور العظیم – شرق دجله
نحوه شهادت: اصابت گلوله توپ به سر
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: پاسدار
تحصیلات: راهنمایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 767

حاجی‌وهابی، رضا: پنجم آبان ۱۳۴۵، در شهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش حیدر، کشاورز بود و مادرش ثریاخانم نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست وچهارم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه واقع است.

شهید رضا حاجی وهابی ، در شهر اقبالیه- قزوین دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی را در دامان پر مهر و محبت خانواده زحمتکش و مومن خویش سپری نمود. پس از طی دوران طفولیت، برای فراگیری تحصیلات به مدرسه رفت و اولین آزمون بزرگ زندگی را،در کلاس درس و برای کسب دانش و ارزش تجربه نمود. شهید رضا حاجی وهابی، با تمام جوانی، روحی پر خروش و پر توان داشت و شیفته و شیدای شکوفایی و آرمان های والای قرآن کریم بود . وی از دلباختگان صمیمی اسلام و انقلاب بود و با تمام جوانی، جان بر کف و دلیر، به خدمت اسلام در آمد و برای بهروزی و سعادت جمهوری اسلامی ایران تلاش نمود.

ایشان از ذاکران اهل بیت (علیها سلام) بودند. شهید رضا حاجی وهابی با عضویت بسیج  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین جبهه رفت و عاشقانه در چندین عملیات بزرگ شرکت کرد.  در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر و پاکسازی منطقه سردشت ، با تمام توان به نبرد با مزدوران متجاوز پرداخت. پس از بازگشت از این عملیات بزرگ بود که رسما به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین در آمد و بارها به جبهه اعزام شد .او با وجود اینکه عمل جراحی انجام داده بود ، نتوانست در خانه بنشیند و از جبهه جنگ دور باشد. این بود که با تنی بیمار اما جانی بی قرار، شادمان، خود را به جبهه رساند و در لشکر 17 علی ابن ابی طالب(علیه السلام)- گردان  خط شکن امام رضا (علیه السلام)-(به فرماندهی شهید احمد الهیاری ) که مقر آن در انرژی اتمی نرسیده به آبادان بود ،سازماندهی شد . این گردان در شب 20/12/1362 وارد عملیات گردید و دشمن را شکست دادند و در دومین مرحله عملیات، برای انهدام مقر پشتیبانی ولجستیکی و تانک های عراقی، بر اثر اصابت گلوله مستقیم توپ،به شهادت رسید وبه حریم سبز جاودانگی کوچید.او شهید بی سر اقبالیه لقب گرفت.