حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید حسین حنیفی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1248464
نام پدر: قربانعلی
نام مادر: صدیقه نیلی
تاریخ ولادت: 1345/01/08
تاریخ شهادت: 1366/02/01
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: بانه- پدافندی
استان محل شهادت: کردستان
عملیات:کربلای10
نحوه شهادت: –
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: جوشکار
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 8

حنیفی، حسین: هشتم فروردین ۱۳۴۵، در شهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش قربانعلی، کشاورز بود و مادرش صدیقه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یکم اردیبهشت ۱۳۶۶، در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و گردن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه واقع است.

شهید حسین حنیفی در شهر اقبالیه،در خانواده ای زحمتکش و مومن دیده به جهان گشود.خانواده او،به خاطر عشق و ارادت به سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین (علیه السلام ) نام فرزند خود را حسین گذاشتند. او پس از پشت سر گذاشتن دوران طفولیت به مدرسه رفت و تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند و در سن نوجوانی به کار در و پنجره سازی (جوشکاری) روی آورد.یازدهم اسفند ماه سال 1360 ازدواج نمود که حاصل آن یک دختر است.با فرا رسیدن زمان سربازی،در یگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین ، مشغول خدمت شد و پس از گذراندن دوره های آموزشی و نظامی به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام گردید.محل خدمت او شهر بانه- کردستان در غرب ایران بود و پس از ماه ها مبارزه با ضد انقلابیون، بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن، به خون غلتید و به حریم جاودان یار پر کشید.