حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید حاجعلی آغاسی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1003803
نام پدر: محسن-فوت شده
نام مادر: حلیمه تنکابنی-فوت شده
تاریخ ولادت: 1316/11/12
تاریخ شهادت: 1363/01/23
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: جزیره مجنون
استان محل شهادت: بصره
عملیات:خیبر
نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: کشاورز
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 16

آغاسی، علی: دوازدهم بهمن ۱۳۱۶، در شهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش محسن (فوت۱۳۴۸) کشاورز بود و مادرش حلیمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۴۲ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و سه دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم فروردین ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه واقع است.

شهید حاجعلی آغاسی در اسلام آباد(شهر اقبالیه) – استان قزوین در خانواده ای زحمتکش ، سخت کوش و مذهبی متولد شد. شهید آغاسی پس از طی دوران طفولیت در آغوش گرم و پر مهر خانواده در نوجوانی و جوانی شغل پر مشغت پدر در کشاورزی را پیشه ساخت . سال 1338 ازدواج نمود که حاصل آن 4 پسر و 3 دختر است . با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی فعالانه در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد . ایشان از ذاکران اهل بیت شهر اقبالیه بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی او وارد واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین شد. و پس از فراگیری فنون نظامی و پشت سر نهادن دوره های آموزشی به جبهه های حق علیه باطل شتافت ، پس از ماه ها حضور در این سنگر ها سرانجام در جنوب جزیره مجنون هدف ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای شهر اقبالیه به خاک سپرده شد.