حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید ابراهیم شکر ارداقی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 143699
نام پدر: علیجان- فوت شده
نام مادر: معصومه عابدینیان
تاریخ ولادت: 1342/05/06
تاریخ شهادت: 1363/01/26
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: جزیره مجنون
استان محل شهادت: بصره
عملیات:خیبر
نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره بر سر
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: پاسدار
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 1664

شهید ابراهیم شکرارداقی در میان خانواده ای  سخت کوش در شهر اقبالیه – استان قزوین  چشم به جهان گشود .خانواده این شهید مومن به اسلام و ولایتمدار بوده و شهید را در آغوش خود پرورانده است. وی پس از پشت سر گذاشتن دوران طفولیت به مدرسه رفت  و تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند. سپس به استخدام شرکت ایران دو چرخ شهر صنعتی البرز درآمد وپس از آن به خیل بسیجیان شرکت پیوست. در سال 1361 ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد .ساعات غیر اداری خود را به فعالیت در  پایگاه سیدالشهدا (علیه السلام) مشغول بود .

بار اول به مدت سه ماه به جبهه اعزام شد و در سردشت کردستان به نبرد با دشمن پرداخت  و  دربرابر دشمن  سینه سپر ساخت ،  از جبهه که بازگشت، پدر و مادرش او را داماد کردند  تا او را از رفتن به جبهه باز دارند. اما وی همچنان مصر و مسرور به حضور در مناطق عملیاتی بود. شهید ابراهیم شکرارداقی  بالاخره با منطق محکم خویش والدین و همسر خود را متقاعد  میسازد تارضایت خود را برای حضور خود در جبهه اعلام نمایند. پس از اعلان رضایت از سوی خانواده ،  سر از پا نمی شناخت و پس از آنکه برای بار دوم راهی جبهه گردید ، براثر اصابت ترکش خمپاره  بر (سرش)  در حالی که سر در آغوش هم رزم شجاع و قهرمانش ، شهید حسین رحمانی داشت  مردانه جان سپرد . پیکر او در مزار شهدای اقبالیه قرار دارد .