حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید رضا نوروزی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1797650
نام پدر: محمد تقی-فوت شده
نام مادر: صدیقه حاج آقاسی-فوت شده
تاریخ ولادت: 1345/06/05
تاریخ شهادت: 1362/12/04
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: طلائیه
استان محل شهادت: خوزستان
عملیات:خیبر-ولفجر 6
نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: جوشکار
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 1574

نوروزی، رضا: پنجم شهریور ۱۳۴۵، در شهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش محمدتقی، کشاورز بود و مادرش صدیقه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم اسفند ۱۳۶۲، در طلائیه بر اثر اصابت ترکش به پا و سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه قرار دارد. برادرش علی نیز به شهادت رسیده است.

شهید رضا نوروزی ، در خانواده ای مذهبی  در شهر اقبالیه ، پای به عالم هستی نهاد . دوران پر افت و خیز کودکی را در پناه آغوش پدر و مادری مهربان در خانواده ای پرجمعیت و محترم پشت سر نهاد و پس از آن به مدرسه رفت و ضمن تحصیل یار و یاور پدر در کار پرمشقت کشاورزی گردید تا کمکی به درآمد هر بیش تر خانواده کرده باشد . وی در سن جوانی به جوشکاری روی آورد . با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و پس از فراگیری آموزش های نظامی و فنون رزمی ، راهی جبهه نبرد نور علیه ظلمت گردید .

ایشان دو بار به جبهه اعزام شد که بار اول ، به مدت سه ماه در سردشت به مبارزه پرداخت و از ناحیه شکم مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و پس از اعزام به بیمارستان و بهبودی ، برای بار دوم به جبهه جنوب اعزام گردید . او تیربارچی عملیات بود و شبانه به مقر دشمن یورش می بردند و سیمهای خاردار را میبریدند و راه را برای نبرد با دشمن می گشودند. در یکی از این عملیات ها ، در منطقه طلائیه تمام بدنش مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و در عملیات خیبر به شهادت رسید و همچون پرستوئی سبکبال و بی ملال ، به زیستگاه زلال کروبیان پرکشید .