حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید رجبعلی نوروزی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1797614
نام پدر: اصغر -فوت شده
نام مادر: ربابه- فوت شده
تاریخ ولادت: 1333/08/05
تاریخ شهادت: 1365/10/04
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: خرمشهر- جزیره ام الرصاص
استان محل شهادت: خوزستان
عملیات:کربلای 4
نحوه شهادت: –
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: پاسدار – مدیر کارخانه
تحصیلات: دیپلم
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 18

نوروزی، رجب: پنجم آبان ۱۳۳۳، درشهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش اصغر، کارگر کارخانه بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت. کارگر بود. سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه واقع است.

او تحصیلات ابتدایی خود را در شهر اقبالیه و راهنمایی و دبیرستان را در شهر قزوین و تهران گذراند و مدرک دیپلم رشته برق خود را اخذ نمود با توجه به اینکه بیش تر مطالعاتش مربوط به دین و سیاست بود .ایشان عضو انجمن اسلامی و مدتی هم مسئول کتابخانه شهر اقبالیه بود  و بنیان گزار فوتبال نوین در شهر اقبالیه بود  و  ایشان در کار های فرهنگی فعالیت زیادی داشت وی از نوار های آیت الله العظمی امام خمینی (ره)  استفاده می نمود تا اینکه که مسئولیت ریاست کارگزینی شرکت کمپرسور سازی شهر صنعتی البرز  قزوین را به ایشان واگذار کردند.

– از قول دوستان : ایشان وقتی مسئولیت مدیریت شرکت را بر عهده گرفت همان حقوق مسئول کارگزینی را پذیرفت و اضافی مبلغ را پذیرا نشد.