حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید ذبیح الله ولمزیاری

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1813646
نام پدر: عبد الله
نام مادر: خدیجه
تاریخ ولادت: 1344/03/04
تاریخ شهادت: 1365/01/26
محل تولد: خدابنده زرین آباد
محل شهادت: زبیدات
استان محل شهادت: العماره
عملیات:-
نحوه شهادت: –
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: –
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: خدابنده -زرین آباد
شماره شناسنامه: 2894

شهید ذبیح اله ولمزیاری ، در روستای زرین آباد بخش ماهنشان شهر زنجان ، در خانواده ای مومن و زحمت کش متولد گردید . زمان طفولیت را در کنار پدر و مادری مهربان سپری کرد وبا پشت سر گذاشتن دوران کودکی به مدرسه رفت و مشغول فرا گیری دانش گردید . وسپس شغل پدر را برگزید و مدد کار پدر گردید .

شهید ذبیح اله ولمزیاری تنها فرزند پسر خانواده ای بود که سه دختر داشت . وی پس از پشت سرگذاشتن دوران کودکی و نوجوانی هنگامی که تازه گام به دنیای جوانی نهاده بود ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد و حاصل این پیوند و پیمان سبز اما کوتاه یگانه دختری است که از وی به یادگار مانده است . با فرا رسیدن زمان خدمت به سربازی فراخوانده شد و در لشگر 58 ذوالفقار دوره های مختلف آموزش نظامی را پشت سر نهاد . وی که هجدهم شهریور سال 1363 به سربازی رفته بود چندین بار به مناطق نبرد نور علیه ظلمت اعزام گردید . آخرین محل ماموریت او منطقه عملیاتی زبیدات – عین خوش بود. سر انجام 26/01/1365 در اثر ترکش خمپاره دشمن در خون گرم و گرامی اش غوطه ور گردید وبا کوله بار نجابت و نور ، به آفاق زلال و بی ملال و کمال و جاودانگی کوچید . پیکر غرق به خون و گلگون این شهید وارسته را در زادگاهش روستای زرین آباد ماهنشان به خاک سپردند . باز هم سرو شهیدی دیگر باز هم نور امیدی دیگر . باز هم دست خزان گلریز ، چید از شاخه نبیدی دیگر ، باز یک کودک تنها ، دلتنگ ، چشم در راه شهیدی دیگر ، باز در خاک به خون غلتید ، از شهیدان رشیدی دیگر .