حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید حیدرعلی جعفری

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1185186
نام پدر: کتابعلی/ محمد – فوت شده
نام مادر: بی بی زهرا/ زری گل – فوت شده
تاریخ ولادت: 1316/03/02
تاریخ شهادت: 1362/12/10
محل تولد: خدابنده – آقچه قیا
محل شهادت: شلمچه
استان محل شهادت: خوزستان
عملیات:کربلای 5
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: کارگر
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: –

جعفری، حیدرعلی: دوم خرداد ۱۳۱۶، در روستای آقچه‌ قیا از توابع شهر خدابنده به دنیا آمد. پدرش کتابعلی، کشاورز بود و مادرش بی‌بی‌زهرا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی در نهضت سوادآموزی درس خواند. کارگر ساختمانی بود. سال ۱۳۴۰ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و چهار دختر شد. از سوی بسیج به جبهه رفت. دهم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۵، پس از تفحص در گلزار شهدای شهر آبیک به خاک سپرده شد.(سال تفحص 1375/08/02)

شهید حیدرعلی جعفری در روستای (اقچه قیا) از توابع خدابنده چشم به جهان گشود و زتدگی اش را در خانواده مذهبی و زحمتکش اغاز کرد .و تحصیلاتش را در خدابنده تا دبیرستان در رشته علوم انسانی ادامه دادند.  ایشان علاقه زیادی به امام خمینی (ره)، قرائت قرآن  و شرکت در هیات های مذهبی داشتند.خصوصیت بارز این شهید این بود که نماز اول وقت را هیچ وقت به تاخیر نمی انداخت و اگر مشغول کاری بودند آن را رها کرده و به نماز می پرداختند.او به حجاب خانم ها بسیار تاکید میکرد.ایشان دوست داشتند بی ریا و خالصانه برای رضایت خداوند کار کنند.این شهید بزرگوار در سن 24سالگی ازدواج کرد که حاصل آن 4دختر و 4پسر بود.ایشان دو بار از طرف بسیج سپاه پاسداران به جبهه اعزام شدند و اخرین اعزام ایشان به منطقه شلمچه در عملیات کربلای 5 در سمت ار پی جی زن بود  که بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند.پیکر پاک این شهید بعد از 10سال که در جبهه مفقود شده بود در سال 02/08/1375 کشف گردید و در گلزار مزار شهدا اقبالیه به خاک سپرده شد.