حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید حسینعلی نوروزی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1797496
نام پدر: شعبانعلی-فوت شده
نام مادر: منصوره- فوت شده
تاریخ ولادت: 1337/09/05
تاریخ شهادت: 1360/11/12
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: کرخه نور
استان محل شهادت: خوزستان
عملیات:-
نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره به شکم و پهلو
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: کارمند
تحصیلات: دیپلم
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 22

نوروزی، حسینعلی: پنجم آذر ۱۳۳۷، درشهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش شعبانعلی، کارگر بود و مادرش منصوره (فوت۱۳۴۸) نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دوازدهم بهمن ۱۳۶۰، در کرخه‌ نور بر اثر اصابت ترکش به شکم و پهلو، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه واقع است.

شهید حسینعلی نوروزی در شهر اقبالیه – قزوین در خانواده ای سخت کوش ومذهبی به دنیا آمد. پدرش شعبانعلی، کارگر بود و مادرش منصوره (فوت۱۳۴۸) نام داشت. پس از پشت سر گذاشتن دوران کودکی در کانون گرم خانواده برای فراگیری تحصیل به مدرسه رفت. پیش از آنکه به سن هفت سالگی برسد به مکتبخانه رفته و اوصول عقاید را آموخته بود.وی پس از آن که دوران ابتدایی تحصیل را پشت سر گذاشت برای ادامه ی تحصیل و اخذ مدرک دیپلم راهی قزوین شد.پس از آنکه در قزوین دیپلمش را در رشته تجربی گرفت ، دراداره برق قزوین مشغول کار شد.وهم زمان با استخدام دراین اداره در سال 1358 ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد وصاحب یک پسر و یک دختر شد.

وی که منقضی خدمت سال 57 بود به خدمت زیر پرچم فراخوانده شد .بعد از آن یکبار دیگر دوره های آموزش نظامی را تجربه وتکرار کرد.داوطلبانه و با اشتیاق و رضایت کامل ، به عنوان سر باز ارتش عازم جبهه های نبرد ایران و عراق گردید.حدود 5ماه تمام با سپاه ستمگر و متجاوز دشمن در حال نبرد بود تا این که در تاریخ 12 بهمن 1360 جبهه ی کرخه نور بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شکم و پهلو مجروح شد و بلافاصله از منطقه ی عملیاتی به بیمارستانی در تهران اعزام شد ودر همین بیمارستان ندای حق را لبیک گفت.مزار او در شهر زادگاهش است .