حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید حبیب الله شریفی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1430060
نام پدر: رجبعلی-فوت شده
نام مادر: حلیمه لطفی
تاریخ ولادت: 1347/06/01
تاریخ شهادت: 1367/01/22
محل تولد: قزوین کوهین آقابابا
محل شهادت: پاسگاه زید
استان محل شهادت: بصره
عملیات:فاو
نحوه شهادت: –
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: –
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: کوهین آقابابا
شماره شناسنامه: –

شریفی‌آقابابایی، حبیب‌الله: یکم شهریور ۱۳۴۷، در روستای آقابابا از توابع شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش رجبعلی، کشاورز بود و مادرش حلیمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و دوم فروردین ۱۳۶۷، در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای کوهین – آقا بابا واقع است.

شهید حبیب اله شریفی در روستای آقا بابای بوئین زهرای قزوین ، در خانواده ای زحمتکش و مذهبی ، پای به اقلیم هستی نهاد . پدرش رجبعلی، کشاورز بود و مادرش حلیمه نام داشت. دوران پرشور و احساس کودکی را در دامان پرمهر پدر و مادر سپری نمود و پس از طی طفولیت به مدرسه رفت و شروع به درس خواندن کرد . پس از چند سال ، پش از آنکه مقطع ابتدایی را پشت سر بگذارد ، ترک تحصیل کرد و به کار روی آورد . وی علاوه بر کار کشاورزی، لباس فروشی هم میکرد .
در 1365 ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد که حاصل آن فرزند پسری به نام رضااست . آنگاه به خدمت سربازی رفت و پس از فرا گیری آموزش های رزمی و نظامی ،به عنوان پاسدار وظیفه به مناطق عملیاتی سپاه نور در نبرد با ارکان و عشایر ظلمت اعزام گردید . حدود هفت ماه از خدمت سربازی اش میگذشت که در نبرد با مزدوران مرگ آفرین و جلاد رژیم هار و خون خوار حکومت بعث عراق ، در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم به خاک و خون غلتید ، شربت شهادت نوشید و به آسمان آبی ابدیت سعادت و رستگاری کوچید .مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است .