حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید امامعلی نظری

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1786784
نام پدر: مظفر-فوت شده
نام مادر: حوری لقا سلیمانی
تاریخ ولادت: 1347/03/07
تاریخ شهادت: 1364/11/26
محل تولد: خدابنده- زاغه لو
محل شهادت: فاو
استان محل شهادت: بصره
عملیات:ولفجر8
نحوه شهادت: –
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: کارگر
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 508

نظری، امامعلی: هفتم خرداد ۱۳۴۷، در روستای زاغه‌ لو از توابع شهر خدابنده به دنیا آمد. پدرش مظفر، کارگر بود و مادرش حورلقا نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و ششم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به پا و سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه – قزوین واقع است.

شهید امامعلی نظری،فرزند مظفر سال 1347،در خانواده ای زحمتکش و متدین و با ایمان در روستای زاغلو،از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان،تولد یافت.ایام پرشور کودکی را در کنار پدر و مادر مهربان و در جوار چهار برادر و یک خواهر پشت سر گذاشت و به سوی دنیای با طراوت نوجوانی قدم برداشت. پس از طی دوران طفولیت در خانواده به مدرسه رفت.

شهید نظری در مان ایام آغازین کودکی ، انسانی آرام بود و پیش از آنکه به سن بلوغ برسد،کلیه ی فرایض دینی را به جا می آورد.به پدر و مادر زحمتکش و دردمند خود علاقه ی سرشاری داشت و با آنان همیشه با مهربانی رفتار می کرد. وی سخت دلبسته ی کار نیک بود.

آنگاه جهت کمک به پدر درتامین هزینه ی زندگی به کارگری پرداخت.سپس همراه خانواده به شهراقبالیه – استان قزوین کوچ کردند.با شروع جنگ تحمیلی وتجاوز وحشیانه رژیم عراق به ایران، به یگان بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین پیوست و در لشگر 8 نجف اشرف( گردان امام حسین (علیه السلام) قزوین به فرماندهی جانباز (مرحوم) حاج کرمعلی حاجی قربانی ) به خدمت مشغول شد. در عملیات ولفجر8 شرکت نموده ودر اثر اصابت ترکش خمپاره ی دشمن در تاریخ 26/11/1364به سعادت عظمای  شهادت نایل گشت.