حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید اصغر چاوله

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1204787
نام پدر: یوسف
نام مادر: فاطمه-فوت شده
تاریخ ولادت: 1345/08/05
تاریخ شهادت: 1367/01/29
محل تولد: فشالنج تاکستان
محل شهادت: فاو
استان محل شهادت: بصره
عملیات:-
نحوه شهادت: اصابت ترکش به سر
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: بنا
تحصیلات: ابتدایی
مزار شهید: شهر قزوین
شماره شناسنامه: 511

چاوله، اصغر: پنجم آبان ۱۳۴۵، در روستای فشالنج از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد. پدرش یوسف، کارگر بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و نهم فروردین ۱۳۶۷، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر قزوین واقع است.

شهید اصغر چاوله فرزند یوسف روز پنج آبان ماه سال 1345 در روستای فشالنج قاقازان شهرستان قزوین ، پا به عرصه هستی نهاد . دوران کودکی را در زادگاهش سپری گرد و سپس برای فراگیری تحصیل به مدرسه رفت و تا کلاس پنجم ابتدایی تحصیل نمود . پس از آن به کار بنایی روی اورد ودر همین هنگام همگام با خانواده از زادگاهش ، فشالنج قاقازان ، به روستای خیر آباد نزدیک چوبیندر قزوین مهاجرت مرد .

شهید اصغر چاوله در مهر ماه سال 1362 ازدواج نمود و تشکیل خانواده داد که حاصل آن 1 فرزند دختر میباشد . وی پس از ازدواج به خدمت سربازی رفت و به عنوان پاسدار وظیفه سپاه پاسداران انقلاب ایلامی را به تن کرد . پس از گذراندن دوره های آموزشی و رزمی و نظامی ، به جبهه های حق علی باطل عزیمت نمود . آخرین منطقه عملیاتی و ماموریتی هشید اصغر چاوله ، ناهیه فاو عراق بود که در روز 29 فروردین ماه سال 1367 ، در اثر اصابت ترکش به سر ، توسط مزدوران حکومت متجاوز عراق ، ندای حق را لبیک گفت و به خیل عظیم و سرفراز شهیدان پیوست . پیکر پاک این شهید بزرگوار را در گلزار شهدای قزوین به خاک سپردند  .