حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید احمد عزیزی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1514806
نام پدر: غلامعلی-فوت شده
نام مادر: عذرا بالوانه- فوت شده
تاریخ ولادت: 1344/02/01
تاریخ شهادت: 1361/08/25
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: فکه
استان محل شهادت: خوزستان- ایلام
عملیات:عین خوش- محرم
نحوه شهادت: –
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: تراشکار
تحصیلات: راهنمایی
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 23

عزیزی، احمد: یکم اردیبهشت ۱۳۴۴، در شهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش غلامعلی، کارمند سازمان عمران بود و مادرش عذرا نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم آبان ۱۳۶۱، در فکه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه واقع است.

شهید احمد عزیزی، در شهر اقبالیه، درخانواده ای مذهبی و زحمتکش، چشم به جهان گشود. دوران کودکی را در آغوش پر مهر مارو پدرسپری نمود و پس از آن به مدرسه رفت و تا کلاس اول راهنمایی درس خواند. او دوران راهنمایی تحصیل را می گذارند که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آغاز گردید.

پدرش کارمند سازمان عمران بود . پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر گروه ها و جریانات مخالف خط امام خمینی (ره) با تمام و جود ایستادگی می کرد. او در تشکیل کتابخانه مسجد سید الشهدا (علیه السلام) فعالیت چشمگیری داشت. با شروع جنگ تحمیلی به واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلام مراجعه کرد و منتظر جواب اعزام به مناطق عملیاتی ماند . اما قبل از گرفتن جواب راهی تهران شد و در مسجد امام حسین (ع) ثبت نام نمود و به مدت دو ماه شب ها در این پایگاه نگهبانی می داد و روزها به کار تراشکاری مشغول بود . در تهران نیز موفق به اعزام جبهه نشد . لذا به شهر اقبالیه بازگشت و در کار کشاورزی ، مددکار پدر سخت کوش خود گردید. بالاخره از سوی سپاه پاسداران به عنوان بسیجی عازم مناطق جنگی شد و سر انجام پس از یک سال نبرد با مزدوران متجاوز ،در عملیات محرم بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه شکم به شدت مجروح شد و در بیمارستان(نجمیه)تهران به شهادت رسید.