حدیث شهدا: شادی روح شهدا صلوات شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم شهیدان قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم شهیدان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم به هر که، هرچه داشتی بخشیدی ،حتی تیر‌ها هم از پیکرت ، خون نوشیدند شهادت؛ عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. وقتی عقل عاشق شود! عشق عاقل می‌شود.و شهید می‌شوی…
Print Button Example پرینت

شهید ابولفضل نوروزی

اطلاعات شهید
کد شناسایی: 1797151
نام پدر: اکبر – فوت شده
نام مادر: ساره سروری
تاریخ ولادت: 1345/10/05
تاریخ شهادت: 1363/12/24
محل تولد: شهر اقبالیه
محل شهادت: جزیره مجنون شمالی
استان محل شهادت: بصره
عملیات:بدر- هور العظیم – شرق دجله
نحوه شهادت: اصابت گلوله بر سر
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: محصل – دانش آموز
تحصیلات: دبیرستان
مزار شهید: شهر اقبالیه
شماره شناسنامه: 1632

نوروزی، ابوالفضل: پنجم دی ۱۳۴۵، در شهر اقبالیه از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش اکبر، کشاورزی می‌کرد و مادرش ساره‌ نام داشت. دانش‌آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر اقبالیه واقع است.

شهید ابوالفضل نوروزی در شهر اقبالیه در خانواده ای زحمت کش دیده به جهان گشود و دوران کودکی را کنار پدر و مادر و برادران و خواهران خویش پشت سر گذاشت و آنگاه به دبستان (رضوی) محل رفت تا درس بخواند ، وی پس از موفقیت در مقطع ابتدایی برای ادامه تحصیلاتش به قزوین رفت در دبیرستان شهید مطهری مشغول فراگیری تحصیل شد و تا سوم نظری درس خواند . با احساس مسئولیتی که نسبت به اسلام ، انقلاب و میهنش داشت ، خود را یکسره وقف جهاد و ایثار نمود. دست از تحصیل برداشت و راهی جبهه های نبرد نور علیه ظلمت گردید . وی به عضویت بسیج سپاه پاسداران قزوین در آمد و پس از پشت سر گذاشتن دوره های مختلف آموزش نظامی ، گام به میادین نبرد نهاد. پس از ماه ها مبارزه با صدامیان که در منطقه هورالعظیم شرق دجله – عملیات بدر بود بر اثر اصابت گلوله دشمن  از  ناحیه سر  در تاریخ 24 اسفند 1363 به شهادت که آرزوی دیرینه اش بود رسید . پیکر پاک این شهید عاشق را، در گلزار شهدای شهر اقبالیه به خاک سپردند.